fbpx
jak targetować reklamę gabinetu medycznego na facebooku

Jak targetować reklamy gabinetu medycznego na Facebooku?

Gdy myślimy o reklamie na Facebooku, najczęściej decydujemy się na poszukiwanie pacjentów przez wybór ich zainteresowań, następnie miejscowości i wieku.

Z naszego doświadczenia tego typu targetowanie daje najgorsze rezultaty z dwóch powodów:

1) Wszyscy mogą docierać do pacjentów na podstawie tego typu danych (i robią to), przez co reklamy są drogie (Facebook jest systemem aukcyjnym) i jednocześnie niekoniecznie trafiają do idealnych pacjentów.

2) Kierowanie reklam po zainteresowaniach jest bardzo niedokładne. Jeśli np. jesteś stomatologiem i wybierzesz kategorię „dentysta” jako zainteresowanie, wcale nie oznacza, że trafiasz do osób poszukujących swojego specjalisty w tym zakresie.

Jak docierać do właściwych pacjentów w Facebook Ads?

Warto wykorzystać więc inne opcje, przede wszystkim:

1) Grupy remarketingowe z WWW – jeśli masz swoją stronę, warto docierać na Facebooku do odbiorców, którzy ją odwiedzili ponownie. Możesz docierać do osób, które trafiły na Twoje WWW z dowolnego źródła (nie tylko Facebooka).

2) Grupy remarketingowe z social media – podobny zabieg możesz zastosować w kontekście swojego profilu firmowego na Facebooku czy Instagramie. Przygotuj treści i reklamy dla osób, które wchodziły już w interakcję w social media Twojego gabinetu.

3) Grupy podobnych odbiorców na podstawie danych z punktu 1 i 2 – Facebook i jego algorytm pomoże dobrać Ci podobnych odbiorców do tych, którzy już interesują się Twoim gabinetem medycznym.

Nie potrzebujesz zainteresowań (które jak wiesz, nie są specjalnie dokładne) ani dobierania nowych odbiorców na podstawie przypuszczeń. Możesz także dotrzeć do odbiorców, do których nie dotrze Twoja konkurencja, stosując tradycyjne metody wspomniane na początku.

4) Grupy odbiorców na podstawie danych e-mailowych/telefonicznych – FB pozwala także na tworzenie grup odbiorców na podstawie danych e-mail czy telefonicznych. Jeśli więc posiadasz np. dużą bazę newslettera swojego gabinetu, możesz użyć jej w kampaniach.


Chcesz poprawić kampanie swojego gabinetu na Facebooku?

Jeśli promujesz gabinet na Facebooku, ale uważacie, że wyniki mogłyby być lepsze, to zapraszamy do szybkiego audytu konta reklamowego!

Jak to działa?

1) Kupujesz audyt konta reklamowego FB Twojego gabinetu

2) Udostępniasz nam dane reklamowe do przeanalizowania

3) W ciągu 3 dni otrzymujesz audyt wideo (~30 minut materiału omawiającego błędy i niewykorzystane szanse na koncie reklamowym) oraz gotową listę sugestii do wdrożenia na koncie, które pomogą Ci skuteczniej i taniej pozyskiwać pacjentów on-line.

ZAPISZ SIĘ
ZAPISUJĘ SIĘ

Chcesz więcej bezpłatnych wskazówek?

Dołącz do innych Specjalistów w naszym newsletterze i otrzymuj newsy i porady jak rozwijać medyczny biznes w sieci.
close-link