fbpx
gabinet medyczny w social media jak często publikować

Gabinet medyczny w social media – jak często publikować?

Prowadzenie kanałów społecznościowych gabinetu medycznego nie jest proste (choć mam nadzieję, że materiały, które publikujemy ułatwiają to zadanie ;)). 

Dziś odpowiemy sobie na pytanie jak często gabinet medyczny powinien udzielać się w social media. Znając skalę publikacji w poszczególnych kanałach znacznie łatwiej będzie Ci zaplanować swój kalendarz treści.

Facebook w gabinecie medycznym

Facebook w klinice, przychodni czy gabinecie medycznym to dziś podstawa. Kanał ten stanowi niezwykle istotny element pozyskiwania i utrzymywania pacjentów w niemal każdej (dobrej) strategii marketingu medycznego. Twoi pacjenci wykorzystują go dziś nie tylko do konsumpcji treści i upewnienia się co do wyboru odpowiedniego gabinetu czy specjalisty, ale także do bezpośredniego kontaktu z marką czy rezerwacji wizyt.

Jak często więc publikować? Trzeba pamiętać, że w przypadku gabinetu medycznego niekoniecznie powinniśmy się sugerować zaleceniami, które dotyczą innych biznesów. Po pierwsze w marketingu medycznym po części ogranicza nas prawo, po drugie nasi pacjenci śledzą profile gabinetów z innych pobudek.

Uważamy, że treści social media w medycynie zdecydowanie powinny stawiać na jakość i merytorykę, która skutecznie pozwoli budować zaufanie z odbiorcami, aniżeli na ilość.

Rozsądne widełki (na dzień pisania tego posta) które często polecamy to liczba między 3 a 5 postów tygodniowo.

Pozwoli nam to na angażowanie pacjenta, budowanie z nim relacji, serwowanie mu wyłącznie dobrych, wyselekcjonowanych treści, jednocześnie nie męcząc go intensywnym przekazem. Pamiętajmy, że działamy w branży z którą nasi pacjenci niekoniecznie chcą mieć intensywny kontakt tak jak ma to miejsce w przypadku brandów lifestylowych.

Relacje Facebooka i Instagram Stories

Jeśli mamy znacznie więcej treści, które chcemy pokazać w mediach społecznościowych skorzystajmy z relacji, czyli efemerycznego formatu treści dostępnego na Facebooku i Instagramie, który dla pacjenta dostępny będzie wyłącznie przez 24 godziny.

Przez swoje właściwości format ten idealnie nadaje się gdy chcemy publikować treści intensywnie (nawet kilkanaście jednego dnia) np. uczestnicząc w konkretnym wydarzeniu.

O tym jak skuteczniej wykorzystać Instagram Stories w swoim biznesie możecie posłuchać w podcaście tutaj.

Instagram w medycynie

Jakiś czas temu pisaliśmy jak wykorzystać Instagrama w gabinecie medycznym. Wiemy już więc co publikować, czas zastanowić się jak często to robić.

Jeśli mamy wystarczająco dużo wartościowych treści, to publikować możemy nawet częściej niż w przypadku Facebooka. Pamiętajmy jednak, że warto zastanowić się nad innymi treściami niż te które trafiają na nasz medyczny fanpage.

Instagram ze względu na swoją naturę jest kanałem, który najchętniej przyjmuje obrazy i krótkie wideo. Warto więc zaplanować nasze kalendarz treści tak by to właśnie zdjęcia i wideo trafiały na Instagrama najczęściej.

Dobrym pomysłem jest także łączenie treści między tymi kanałami (np. publikując opis zabiegu na Facebooku, zaś jego zdjęciowe efekty na Instagramie). Tym sposobem nie tylko tworzymy unikalne treści dostosowane do każdego z tych kanałów, ale także angażujemy z jednego i drugiego serwisu tworząc efekt synergii.

YouTube w gabinecie medycznym

W Zdrowym Marketingu uważamy, że YouTube w gabinecie medycznym to absolutny błękitny ocean. Kanał trudny i wymagający jeśli chodzi o tworzenie treści, ale dający ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych pacjentów.

Tak naprawdę jeśli chodzi o to jak często publikować w tym kanale odpowiedź brzmi – jeśli jesteśmy w stanie to najlepiej codziennie! Dzielmy tematy które chcemy przekazać na krótsze i łatwiej przyswajalne wideo. Regularne publikowanie pozwoli nam na skuteczne zaistnienie i pomoc w promocji przez algorytmy YouTuba.

Jeśli Twój gabinet opiera się na marce osobistej eksperta (lub ekspertów) to warto rozważyć wprowadzenie wideo marketingu w swojej praktyce już teraz.

Podsumowanie

Pamiętajmy, że prowadząc działania marketingowe gabinetu medycznego w mediach społecznościowych na pierwszym miejscu powinien stać pacjent i wartość jaką chcemy mu przekazać. Zastanawiając się więc jak często publikować dobrze jest ustalić co chcemy przekazać naszym odbiorcom.

Powyższe liczby to tylko założenia, które możesz dostosować do własnego gabinetu czy praktyki. Być może w Twoim gabinecie lepiej sprawdzi się… 1 publikacja w miesiącu. Nie ma w tym nic złego tak długo jak spełnia ona swoje cele wizerunkowe i biznesowe. 😉

Jeśli masz wątpliwości to wpadnij porozmawiać w naszej grupie na Facebooku.

ZAPISZ SIĘ
ZAPISUJĘ SIĘ

Chcesz więcej bezpłatnych wskazówek?

Dołącz do innych Specjalistów w naszym newsletterze i otrzymuj newsy i porady jak rozwijać medyczny biznes w sieci.
close-link